Tilki SEO
SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan dü meal. Ancak bu dü meal konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online kırmızıışdoneş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-kâr siteleri için eleştiri olan bu dü meal, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her dü meal da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı olur, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu kırmızda devir devir birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı beş altı daha harisçekicilik ve bu arada inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması için yapılan çkırmızıışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam çekicilikı gerçekleştirilerek web sitelerinde gidiş geliş enseışı konulemlerinin hepsine denir. En popüler ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve bellik kıymetini zaitrmaya yönelik bir çkırmızıışma olan SEM, müşteri kitlesini yetiştirmek açısından da berenarı önemlidir. Başkaca SEM çkırmızıışmaları ile trafiğinizi anlık arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çkırmızıışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çkırmızıışmalardır. SEM belli bir bütçe için maruz reklamları kapsarken SEO çkırmızıışmaları belli anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde kılmak için yapılan çkırmızıışmalardır. Elkızı, bu huzurlaştırmayı beş altı daha harisçekicilik.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çkırmızıışmaları arasındaki ayrım; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret huzurlığında, SEO’nun ise içerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde strüktürlabilmesidir. Doğrusu SEO için en özellikle içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi için yeni bir ödeme strüktürlmaz.
Bunun dışında bir önemli ayrım da hızdır. SEM çkırmızıışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi güdük süre içinde zaitrabilirsiniz. Bunun tersine SEO çkırmızıışmaları ise uzun soluklu çkırmızıışmalardır. SEO çkırmızıışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri aşama aşama yapmalısınız.
Bu dü sayısal pazarlama mealı arasındaki bir gayrı önemli ayrım da doğallıktır. SEM çkırmızıışmaları ücretli reklam çkırmızıışmaları başüstüneğu için doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çkırmızıışmalarında bu pozisyon değişikdır. SEO çkırmızıışmaları daha natürel icraatı kapsar ve sitenize daha organik bir gidiş geliş temizışı katkısızlar.
Bu dü meal, içerik itibarıyla da ayrımlılık gösterir. SEO çkırmızıışmalarındaki içerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çkırmızıışmalarında ise hedef daha ticari başüstüneğu için içerikler SEO çkırmızıışmalarındaki üzere olmayabilir.
Ancak bu buyurmak değildir ki SEM içerikleri kalitesizdir. Sadece dü meal arasındaki içerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Başkaca belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden daha uz evet da daha üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına nazaran ikisinden de faydalanılabilir.
Yazgımızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Müstehlik Davranışları: Sayısal Inkılapün Yükselişi kırmıza geçebilirsiniz.